Budućnost cestovnog prijevoza, ako se prihvati prijedlog Europske komisije, mogla bi već krajem ovog desetljeća biti u znaku aerodinamičnih kamiona.

Europska komisija je u ponedjeljak predložila nova pravila koja će omogućiti proizvodnju aerodinamičnih kamiona, povećati njihovu nosivost i dimenzije i smanjiti potrošnju goriva.

Komisija ističe da bi zaobljeni, aerodinamični oblik kamionskih kabina i aerodinamični spojleri na kamionskim prikolicama doveli do smanjenja potrošnje goriva i uštede od oko pet tisuća eura godišnje po kamionu i smanjenja emisije stakleničkih plinova za sedam do 10 posto.

Novi oblik kabine zbog povećanja vidnog polja za vozača pridonio bi većoj sigurnosti, a Komisija procjenjuje da bi se na taj način za 300 do 500 smanjio broj poginulih među najranjivijim sudionicima prometa poput pješaka i biciklista.

“Kocka je najmanje aerodinamičan oblik koji se može zamisliti i zato treba poboljšati kamionske kabine. Te promjene donose sigurniji i čišći cestovni prijevoz. Prijevoznicima će se smanjiti troškovi za gorivo, a europski proizvođači kamiona dobit će prednost na svjetskim tržištima u osmišljavanju kamiona budućnosti, koji će u većoj mjeri poštovati okoliš”, izjavio je povjerenik za promet Siim Kallas.

Ako prijedlog prihvate Vijeće EU i Europski parlament, novi bi kamioni mogli biti na cestama negdje između 2018.-2020. godine, procjenjuje Komisija.

Nova pravila mogla bi legalizirati prekogranični promet kamiona većih dimenzija od sada dopuštenih. Prema sadašnjim pravilima kamioni za međunarodni prijevoz robe mogu biti dugi do 18,75 metara i teški do 40 tona.

Dnevnik.hr

 

Website Apps