IZVORNI BARANJSKI PROIZVOD

22. srpnja 2014.

Baranja polako ali sigurno zauzima značajno mjesto na turističkoj karti Hrvatske. Primjetan je stalni interes kako domaćih tako i stranih turista koji svake godine sve više otkrivaju Baranju i njene ljepote. Turisti , koji u sve većem broju dolaze u Baranju, posebni interes iskazuju za domaće, izvorne vrhunske proizvode. Upravo u tom segmentu turističke ponude pojavljuje se problem , budući da domaći proizvođaći nisu dostigli potrebni nivo kako izvrsnosti, tako i marketinške promidžbe vlastitih proizvoda.  Belje, koje je promidžbu svoje” vinske priče” podiglo na viši nivo, kao i proizvodnju i prezentaciju jednog od zaštitnih znakova Baranje – kulena, primjer je kvalitetne prezentacije i prodaje baranjskih delicija. Uz Belje svakako treba spomenuti udrugu UPRIV  koja u destileriji u Kneževim Vinogradima proizvodi ” Kneževu rakiju” -vrhunsku voćnu rakiju proizvedenu na tradicionalni način.31

Upravo je to primjer kako i mali proizvođaći mogu zahtjevnom gostu ponuditi proizvod koji u sebi nosi sva obilježja kraja u kojem je nastao. U udruzi UPRIV odlučili su se na neobičan način plasmana vlastitih proizvoda , pa se tako Kneževa rakija može kušati u samoj destileriji i to u za to uređenoj Kneževoj kušaonici.

PIC00019

Namjera da se na tržište izađe sa vrhunskim domaćim proizvodom realizirana je na način da se za proizvodnju Kneževe rakije koriste isključivo stare baranjske sorte voća. Svaka litra rakije u sebi sadrži od 12 do 14 kilograma zrelog mirisnog voća. Branjem samo zdravih i zrelih plodova limitirali su količine radi vrhunske kvalitete. Ručno otkoštavanje i gnječenje voća priprema je za smirenu fermentaciju, te nakon destilacije u bakrenim kazanima na tradicionalni način, Kneževa rakija  miruje osamnaest mjeseci prije no što zauzme svoje mjesto – mjesto kraljice voćnih rakija.

Kajsijevaca_01                                                                                                        Kajsijevaca_03

Vrhunska kvaliteta proizvedenih rakija dokazana je na brojnim ocjenjivanjima, gdje je Kneževa rakija “pomela” konkurenciju (Gast Split, Vinkovačke jeseni,HGK Osijek,Eko etno Hrvatska Zagreb, Novosadski sajam). Upravo su takmičenja i osvajanje zlatnih odličja na istima, uz usmenu preporuku , najbolji način promocije proizvoda.

U udruzi su odlučili proizvode vezati uz hrvatsku povijest, te tako uz stari hrvatski grb koji dominira , svaka rakija vezana je uz nekog od hrvatskih kneževa , što je rezultiralo  prvom nagradom za dizajn naljepnice osvojenu na Gast  Split.

SLIKA DUNJA O,7 LITRE

Takav pristup roizvodnji ali i prezentaciji i prodaji vlastitog proizvoda nagrađen  je velikim interesom posjetitelja Baranje za ovim vrhunskim proizvodom koji u sebi čuva sve mirise i okuse Baranje naših starih, te je dobar primjer i drugim malim proizvođačima domaćih proizvoda iz Baranje da se kvalitetnim i upornim radom i dobrim idejama može probiti i održati na tržištu.

baranja.hr/I.A.

Website Apps