BARANJSKI ZALOGAJ

10. veljače 2015.

Baranjski zalogaj naziv je proizvoda koji bi se u bliskoj budućnosti mogao naći na policama raznih trgovačkih lanaca, benzinskih crpki i ostalih mjesta na kojima se mogu kupiti prehrambeni artikli te u ponudi hotela ili ugostiteljskih objekata. Za sada je riječ samo o ideji, ali ideji koja je zaslužila treću nagradu na, prošlog tjedna završenom, izboru za najbolju poduzetničku ideju Osječko-baranjske županije za 2014. godinu. Rodila se u glavi belomanastirske studentice druge godine diplomskog studija Ekonomskog fakulteta u Osijeku, smjera Poduzetništvo, Mile Lečić (23). Iako glavnu ulogu u Baranjskom zalogaju igraju domaća mast i začinska crvena paprika, ”fast food” koji je u Baranji popularan već stoljećima, riječ je o novom proizvodu, koji bi se trebao sastojati upravo od ta dva artikla zapakirana u kutijici veličine, primjerice, ambalaže za ABC sir.

– Ideja je nastala prije otprilike godinu dana, kada sam na jednoj baranjskoj gastroturističkoj manifestaciji vidjela oduševljenost domaćih i stranih turista običnim masnim kruhom s paprikom i lukom – priča Mila, naglašavajući kako se zapitala zašto ne bi spojila dvije sirovine u jedan proizvod, kakvog za sada nema na tržištu. U glavi je već vidjela kutijicu s dva pretinca. S jednim za mast, a s drugim za papriku. Nakon što je ideju prezentirala na još nekoliko mjesta te kada su je s ozbiljnošću saslušali i prihvatili potencijalni investitori, krenula je dalje. Počela se raspitivati je li uopće moguće prodavati takav proizvod, i u nekoliko ustanova, odnosno institucija, dobila potvrdan odgovor, dakako uz određene uvjete koje bi proizvod trebao ispunjavati.

– Mast bi, primjerice, nabavljali od baranjskih OPG-ova koji imaju HACCP certifikat ili bi je slali na analize, koje bi, u tom slučaju, sami plaćali – objašnjava navodeći kako nije isključeno da u proizvod bude zapakiran i bezglutenski kruh, koji duže može stajati, pa čak i mali plastični nož za mazanje. U suradnji s LAG-om Baranja, čija je volonterka, provela je i anketu vezanu uz masni kruh, a jedno od pitanja odnosilo se upravo na njezin Baranjski zalogaj, koji bi većina anketiranih rado kupila.

– Uvijek sam optimist, pa i u ovom projektu. No još uvijek smo u fazi istraživanja tržišta – kaže Mila ističući kako joj je cilj omogućiti turistima doživljaj okusa Baranje i djetinjstva te kako je nagrada Županije poticaj da se Baranjski zalogaj što prije nađe na tržištu.I.Getto

Website Apps