Kako je nastao brand Panona

18. srpnja 2015.

Namjera im je bila stvoriti model socijalnog poduzetništva zasnovan na brendiranju rukotvornina. Pretpostavili su da na tržištu nedostaje suvenira, rukotvorina koje bi bile spoj tradicije i kulturne baštine. Ciljna skupina su im mali obrtnici i udruge. Zamišljen je kroz četiri modula koji čine skladnu cjelinu. Kažu da su stvorili robnu marku, ona je Panona.

  1. stvaranje robne marke
  2. pokretanje kreativnih radionica u Erdutu
  3. Stvaranje tržišta
  4. Stvaranje mreže potpore

 

Ethno brand

Ona je Panona, namijenjena suvremenoj ženi koja je samosvjesna i kreativna, snažna i nježna ističu. Povezuje tradicijsku baštinu sa vlastitim izražajem. Ona koja trči sa vukovima i ostaje svoja.

Napravili su 4 kolekcije rukotvorina- keramika, drvo, tkanje i pletivo. Njihove kolekcije imaju i svoja imena 4M

Maya ( vučedolska kultura,spaja nebo i zemlju. Odjeća, nakit, torbe, ljekovito bilje, čajevi, šalice… Autorica- Andrijana Subotić Pjajčik),

Myra- Mira Anić (Cvjetni uzorci na narodnim nošnjama. Isprepletenost vune,kože, lana i svile),

Mara- Andrijana Subotić Pjajčik (inspirirana riječnom školjkom, pužem, lopočem, torbice, lepeze. )

Mata- Mirna Grubišić , osječki kipar Miroslav Benaković te majstor keramike Daniel Astalosz rade na kolekciji (muška- Pan slavonske šume, čuvar seoske kuće. Proizvodi kao šamlica, hoklica, stolić, polica, čamac.)

Stvaranje rukotvorina obično nastaje na dva načina. Dizajneri kreću prvo s crtežima, nacrtima i stvaraju predmete na papiru ili ekranu, ovisno o stilu, načinu rada i navikama. Onda netko njihovu ideju, sukladno svom razumijevanju i viđenju nacrtanog predmeta, prenosi s papira u materijal i nastoji napraviti proizvod što vjerniji zamislima dizajnera, a opet prilagođen tehnikama izrade i dostupnim materijalima. Kod ovog pristupa teško je ponoviti trenutak Inspiracije pa kreatori često nisu baš presretni kada ih zamolite da izrade desetak istih proizvoda.

Od rukotvorina stvaraju proizvode koje kupac želi kupiti. Izradili su i osmislili 36 radionica iz različitih tehnika: izrada grnčarije, stolarske radionice, rezbarenje, filciranje vune, izrada lutaka i nakita. Osim toga lijepo je družiti se, podijeliti svoje zamisli i svoja znanja sa drugima. Sve je to skupa kako kažu bilo dragocjeno stvaralačko iskustvo.

Bez Interneta ništa, pa su i osmislili Internet trgovinu tj web shop. Planiraju pokrenuti i forume, blogove i sve što bi pomoglo pri povezivanju umjetnika.

Otkrivaju i naučene lekcije, stoga ako se želite baciti u biznis imajte ove savjete na umu

  • Prije nego krenete u bilo kakvo ugovaranje posavjetujte se sa pravnicima. Da biste međusobne odnose uredili ugovorima, morate znati koje vam legalne mogućnosti stoje na raspolaganju
  • Svi dionici od samog početka trebaju biti upoznati s međusobnim pravima i odgovornostima i nikada nije na odmet uloge, zadatke i očekivanja staviti na papir.
  • Nemojte se slijepo držati onoga što piše u projektu jer ćete propustiti sve važne poslovne prilike. Okruženje je previše dinamično da bi se dvije godine unaprijed mogle predvidjeti dobre poslovne i tržišne prilike.
  • Svaku organizaciju čine ljudi. Za uspjeh je potrebno okupiti dobre ljude koji dijele neke vrijednosti i stvoriti im povoljan prostor zajedničkog djelovanja.

Moram spomenuti i udrugu Slap koja je pokretač branda Panona. Udruga je ključna u stvaranju etno suvenira.

Tvrde da Panona može biti pokretač zapošljavanja, turizma i suradnje u Slavoniji i Baranji. Za izradu dobrih suvenira potrebno je zaposliti ljude na području Slavonije i Baranje i na taj način bi se obogatila turistička ponuda našeg ravnog kraja!

Za više informacija posjetite web stranice http://www.slap.hr/

Slike preuzete sa https://www.facebook.com/panonafest/info?tab=page_info

Predlažem pogledati zbirku slika na istoj adresi, mnogo toga se može vidjeti!

Članak pisan po knjizi- Ona je Panona, urednici: Sonja Vuković, Ante Vekić

 

A. Munk

 

Website Apps