OBNOVA GRADSKIH PROMETNICA

11. svibnja 2017.

Nekoliko je gradskih prometnica u Belom Manastiru koje vape za obnovom, a o lošem stanju nekih od njih Belomanastirci bruje već godinama. Ulice Franje Tuđmana, Vladana Desnice, svetog Martina, Petra Preradovića samo su neke od njih, a treba im dodati i pothodnik ispod međunarodne željezničke pruge koji pliva nakon svake jače kiše, a kroz njega ne mogu proći viši kamioni. Gradski oci, točnije ekipa koja se bavila izradom Intervencijskog plana, prihvatila je molbe građana i određene ulice unijela u plan, što znači da će njihove rekonstrukcije biti financirane iznosom od 24 milijuna eura, koliko će kroz Program integrirane fizičke, gospodarske i socijalne regeneracije, koji provodi Ministarstvo regionalnog razvoja i fondova EU-a, a u cijelosti se financira iz fondova EU-a, završiti u Belom Manastiru i Dardi.

Nova parkirališta

Tako će rekonstrukciju dočekati Tuđmanova i Ulica Vladana Desnice, a u planu je i produžetak Ulice Imre Nagya, u koji pripada i djelomično premještanje državne ceste D-517, koja prolazi gradskim središtem.

Krenimo od Tuđmanove ulice, čiji je kolnik u vrlo lošem stanju, ispucan, s izraženim oštećenjima i neodržavanim rubnjacima. Na nekim su mjestima bankine više od kolnika, zbog čega se voda zadržava uz njegov rub, dok su na mjestima neutvrđene, što ima za posljedicu zadržavanje vode i stvaranje lokvi.

– Oborinska odvodnja u toj je ulici riješena zatvorenim sustavom kanalizacije, koja je tijekom jakih kiša nedovoljno učinkovita – objašnjava dogradonačelnik Marko Bogatić, naglašavajući kako je za rekonstrukciju planirano približno 4,7 milijuna kuna, od kojih će biti sagrađena i nova parkirališna mjesta.

U još je gorem stanju gotovo kilometar duga Ulica Vladana Desnice, a njezina će rekonstrukcija iznositi 6,5 milijuna kuna. Tamošnji kolnik, naime, nedovoljne je širine, u lošem je stanju, a na dijelovima nedostaje nogostup.

Rasterećenje trga

– Sve skupa je detektirano i uvršteno u Intervencijski plan, a obnovi te ulice treba dodati i njezin produžetak probijanjem 140 metara dugog koridora od Tomislavove do Ulice kralja Zvonimira – pojašnjava Bogatić, navodeći kako su za Tuđmanovu i Desničinu već ishođene građevinske dozvole te da predstoji raspisivanje javne nabave, kao što je već učinjeno za obnovu dijela Ulice svetog Martina. Nešto duže će se čekati na produžetak Ulice Imre Nagya i rasterećenje Trga slobode (D-517), za što će biti potrebno približno tri milijuna kuna. Jedan od razloga je i privatna kuća kod autobusnog kolodvora, s čijim se otkupom od sadašnjeg vlasnika, zbog cijene, nije složilo Gradsko vijeće.

Nažalost, u Intervencijskom planu mjesto nije našla Preradovićeva, jedna od gradskih ulica u najgorem stanju, koja povezuje grad s prigradskim naseljem Šećerana.

– Točno je da je ova ulica u vrlo lošem stanju. Njezinu ćemo rekonstrukciju morati financirati iz vlastitih sredstava, potporom ministarstva ili javljanjem na neke natječaje koji budu raspisani. Ona neće doći na red ove godine, ali će sigurno biti prioritet kada ulice uvrštene u Intervencijski plan budu završene – tvrdi Bogatić.

Ivica GETTO
Website Apps