Turizam je danas jedan od najbrže rastućih ekonomskih sektora u svijetu i upravo zbog toga kontinentalni turizam može i mora biti najjači adut ekonomskog razvoja Osječko-baranjske županije.

Čvrst je to stav osječko-baranjskog župana Ivana Anušića i njegova najužeg tima koji je već krenuo u realizaciju ambicioznog plana.

– Nedovoljno iskorišteni potencijali leže u seoskom, vinskom, gastro, kulturnom, lovnom, ribolovnom, zdravstvenom, tradicijskom, ciklo i adrenalinskom turizmu. Da bi se kvalitetno ucrtali na turističku kartu Hrvatske moramo jasno definirati turističke ciljeve i krenuti u njihovo ostvarenje. Strategija razvoja turizma u Osječko-baranjskoj županiji postoji, no vrijeme je da se i implementira. Do sada se turistička ponuda najčešće svodila na individualne, najčešće uspješne, entuzijaste koji su od gotovo zaboravljenih slavonskih i baranjskih sela napravili izvrsne turističke destinacije – ističe Anušić.

anušić

Vrijedne manifestacije

Polazi od toga da je za turističku regiju važno imati prepoznatljivu tržišnu percepciju te da se kao destinacija treba uspješno pozicionirati u svijesti gostiju preko prepoznatljive i jedinstvene ponude. Anušić tu navodi kako su manifestacije poput Đakovačkih vezova, Pannonian Challengea, Slame, Osječkog ljeta kulture i Dana prvog hrvatskog piva već prepoznate i prihvaćene, ali i da njihovu ponudu treba osnažiti i upotpuniti sadržajima koji će goste iz Hrvatske, ali i šire regije privući na područje Osječko-baranjske županije.

Na dobrom je putu Osječko-baranjska županija kad je u pitanju vinski turizam. Vinske ceste izgrađene europskim novcem adut su koji privlače ljubitelje gastro i enoponude. Domaća hrana s obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava i vina domaćih vinara priznata su u cijelom svijetu.

– Na nama je učiniti ih još atraktivnijima upravo gostima koji dolaze kod nas. Jer, prednost kontinentalnog turizma je u tome što ga možemo razvijati tijekom cijele godine, za razliku od Jadrana. Ponudu mora pratiti i povećanje smještajnih kapaciteta koji su na području naše županije zaista skromni. Hotelski je smještaj sveden na osječke te hotele u nekoliko gradova županije.

Sinergijom do uspjeha

Istovremeno moramo osnaživati i razvijati i hotelski, ali i seoski turizam te ponudu autohtonih slavonskih i baranjskih kuća koje će gostima pružiti potpuni doživljaj našeg kraja – naglašava Anušić.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Zaključuje kako se samo sinergijom može očekivati porast noćenja u Slavoniji i Baranji, jer je turizam gospodarski sektor kojim se “moramo sustavno baviti, a ne pustiti kao do sada da nam se turizam jednostavno događa.”

– Upravo će zbog toga Županija otvoriti Ured za kontinentalni turizam koji će biti na raspolaganju pojedincima koji se žele baviti turizmom, turističkim djelatnicima, turističkoj zajednici. Koordinirat će aktivnosti i provedbu strategije turizma. Zadatak ureda bit će i osmisliti jedinstveni osječko-baranjski suvenir. Jer, ne možemo govoriti o ozbiljnoj turističkoj ponudi, a nemati suvenir koji će gosti koji posjete našu regiju ponijeti kući. Turistička ponuda Osječko-baranjske županije može biti hrvatski turistički brend. Prije toga moramo brendirati destinacije, ključne kulturne, gastronske i enološke događaje i, naravno, suvenir – naglašava Anušić.

Website Apps