Odmak od rizičnog poslovanja, revidiranje izvanrednih rashoda koji vode u gubitak, razvijanje osnovne djelatnosti te proširivanje djelatnosti na, primjerice, obrtničke radionice, građevinsku operativu i proizvodnju, samo su neki od zadataka koje si je postavio direktor Baranjske čistoće, Damir Paulić, koji je na ovoj funkciji nešto duže od mjesec dana.

– Prošlo je mjesec dana otkako sam preuzeo Upravu društva Baranjska čistoća, što je dovoljno za ocjenu osnovnih odrednica njegova financijsko-ekonomskog stanja te određivanje smjernica nužnih za promjene – priča Paulić.

Naglašava kako protekle dvije godine nisu bile naš najbolje, što se prije svega odnosi, između ostaloga, na vrlo malu dobit, koja iznosi dvadesetak tisuća kuna, bez kvalficiranih rezervacija, što dovodi do vrlo visokog rizika i negativnog poslovanja. Govoreći o novinama koje planira uvesti, ističe kako je odmah započeo preliminarne aktivnosti za gradnju novih postrojenja.

– Prvo je u planu gradnja i opremanje reciklažnog dvorišta, a potom bi trebale početi aktivnosti vezane uz gradnju sortirnice i gospodarske zgrade u Ulici Bele Bartoka – tvrdi, objašnjavajući kako će reciklažno dvorište i sortirnica postići novo zapošljavanje čak 12 djelatnika, dok će gospodarska zgrada omogućiti kvalitetno upravljanje opremom te razvoj obrtničke radionice i građevinske logistike. Kaže kako je za sortirnicu i reciklažno dvorište već gotova građevna dozvola, dok za gospodarsku zgradu kreću s projektnim zadatkom, normalno u dogovoru s Gradom, što temelji na dobrim odnosom s gradskom upravom i zajedničkim ciljem – javnim interesom. Dotaknuo se i teme koja možda najviše zanima korisnike njihovih usluga, odvoza otpada.

Niži i paušal

– Cijena javne usluge prikupljanja, prijevoza i odlaganja vrlo će brzo ići dolje, i to na nekoliko načina. Redovitim platišama osigurat ćemo smanjenje računa po osnovi modela “Casasconto bodovi”, koji sam razvio još 2011. godine u Baranjskom vodovodu – priča, podsjećajući kako je riječ o smanjenju računa za redovite platiše na osnovi skupljanja i akumuliranja bodova.

Nadalje, planira promijeniti iznos aktualnog paušala – računa za odvoz otpada koji su dužni platiti oni koji, primjerice, žive u inozemstvu ili na nekoj drugoj adresi u Hrvatskoj. Naposljetku, želi smanjiti račune onima koji aktivno sudjeluju u razvrstavanju otpada na kućnom pragu.

– Model Casasconto kreće odmah, a svođenje paušala na minimum te smanjenje računa onima koji aktivno sudjeluju u razvrstavanju otpada na kućnom pragu čekaju na implementaciju nove uredbe o gospodarenju komunalnim otpadom, koja stupa na snagu u studenom ove godine. Na osnovi uredbe bit će izrađen novi cjenik javne usluge, u koji će se ugraditi ova dva nova momenta, što će osigurati nižu cijenu javne usluge – ističe, naglašavajući kako je trenutni cjenik donesen početkom veljače 2015. godine, uz prethodnu suglasnost gradonačelnika Ivana Doboša, kada je cijena usluge porasla, a razvrstavanje, koje je uključeno u cjenik, nije imalo utjecaja na cijenu koju plaćaju korisnici usluga.

Paulić ne odustaje ni od ostalih ranije zamišljenih i najavljivanih projekata. Jedan od najvažnijih mu je projekt Gradske autostaze. “Paralelno radim i na operacionalizaciji tog projekta. Njime bi se gradu Belom Manastiru osigurao javni sadržaj – gradski prijevoz. Baranjska čistoća je idealno okruženje za realizaciju ovog projekta i zato ga prilagođavam kako bi bio spreman za javnu raspravu uoči donošenja proračuna za iduću godinu”, kaže. Podsjetimo, Paulić je projekt predstavio još u rujnu 2014. godine, kada je istaknuo kako je riječ o sustavu besplatnog prijevoza građana Belog Manastira i prigradskih naselja. Za početak, projekt se bazirao na gradskom minibusu, a poslije na električnim i hibridnim vozilima, koje bi, rekao je tada, Grad mogao nabaviti javljajući se na natječaje poput onog koji je raspisivao Fond za energetsku učinkovitost, a koji se odnosi na sufinanciranje nabave ekološki prihvatljivijih vozila građanima i tvrtkama. Na taj način otvorilo bi se i pokoje radno mjesto, dok bi Belomanastirci i stanovnici prigradskih naselja sigurno bili zadovoljni prijevozom o trošku grada. Zaključio je kako projekt Gradske autostaze ne bi zahtijevao znatnije financijske izdatke za gradski proračun.

I.Geto

Website Apps