OBILAZNICA OKO BELOG MANASTIRA

10. listopada 2017.

O gradnji obilaznice oko Belog Manastira priča se već više od deset godina. Još od 2006. godine, dok je gradonačelnik bio dr. Davorin Bubalović. Govorilo se kako bi do kraja te godine trebala biti izrađena 3,5 milijuna kuna vrijedna projektna dokumentacija, dok bi godinu kasnije trebali početi radovi na gradnji prve dionice.

100 milijuna kuna

Bila je poznata i ukupna dužina obilaznice (približno 9500 metara), kao i vrijednost, koja se tada procjenjivala na 100-tinjak milijuna kuna. Njezinu gradnju stopirale su Hrvatske vode jer trasa prolazi pokraj vodozaštitnog područja. Prišlo se planu B – obilaznici istočno od grada, dugoj oko četiri kilometra, čiji bi dio trebao prolaziti kroz Baranjsku planinu. No, sve je ostalo samo na priči.

U izjavi za naš list krajem prošle godine bivši gradonačelnik Ivan Doboš naglasio je kako se čudi što se Beli Manastir našao u zapećku kada je riječ o prometnoj infrastrukturi, to više što su obilaznice izgrađene gotovo oko svih slavonskih gradova. Da grad ne bude slijepo crijevo, brine se i aktualni gradonačelnik Tomislav Rob, koji je nedavno o obilaznici u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture razgovarao s ministrom Olegom Butkovićem i predsjednikom Uprave Hrvatskih cesta Josipom Škorićem.

– Plan je da izvedba radova i projektiranje, koje je dijelom završeno, ali nisu ishođene lokacijska i građevinska dozvola, počne krajem 2020. godine – kaže Rob, objašnjavajući kako bi obilaznica trebala biti izgrađena sjeverozapadno od grada.

Pregovori s Mađarima

Trebala bi početi kružnim tokom planiranim kod vašarišta, a trasa će voditi paralelno s postojećom cestom prema Šećerani. Završit će kružnim tokom kod takozvanog Križa, u blizini INA-ine crpke na cesti koja spaja Beli Manastir i Petlovac. Negdje u to vrijeme, prepričava Rob segmente razgovora u Ministarstvu, trebala bi biti završena baranjska dionica koridora 5c. Trenutačno traju pregovori s Mađarima, koji inzistiraju na spomenutom roku, ali imaju ideju da nezavršen dio koridora u Mađarskoj bude samo brza cesta, a ne autocesta.

– Navodno će vrlo brzo krenuti s gradnjom nadvožnjaka i ostalih objekata na trasi, čiji završetak imaju u trogodišnjem planu – kaže Rob. Kada bi tome bilo stvarno tako, eventualno kašnjenje s izgradnjom belomanastirske obilaznice ne bi bilo toliko tragično, jer je pretpostavka da će kamionski promet biti usmjeravan na koridor. A upravo kamionski promet jedan je od najvažnijih razloga zbog kojih je obilaznica oko Belog Manastira potrebna. Kako saznajemo, kroz granični prijelaz Duboševica dnevno, u prosjeku, prođe nešto manje od 500 kamiona, koji prolaze i kroz dio Belog Manastira. Njima treba dodati i ostale kamione, koji ne prelaze državnu granicu, čime je ova brojka za stotinjak veća. Najopterećenija je Osječka ulica (zbog kamiona narušena je i statika nekih obiteljskih domova), dok nešto manji broj kamiona prometuje i gradskim središtem, budući da kroz njega vodi državna prometnica, čija dionica prolazi i kroz usko grlo zvano podvožnjak, visine samo 3,6 metara.

Ivica GETTO
Website Apps