SREDIŠNJI TRG PONOS GRADA

25. siječnja 2018.

Jučer postavljene prepreke s obje strane Trga slobode trebale bi značiti kraj divljem prometovanju središnjim gradskim trgom. Nakon brojnih pritužbi Belomanastiraca gradski su čelnici donijeli odluku o postavljanju fizičkih barijera kako bi spriječili eventualne neželjene posljedice, koje se, svom srećom, još nisu dogodile. Događali su se slučajevi da slučajni prolaznici “za dlaku” izbjegnu bliske susrete s vozačima dostavnih i sličnih vozila koji su se gradskim središtem vozali, u najmanju ruku, kao da su na prometnici.

– Pokušali smo edukacijama i kontrolom komunalnih redara uvesti red na središnjem trgu te utjecati na pojedine vozače, ali se to nije pokazalo učinkovitim potezom. Preostalo nam je uvesti nepopularne mjere i privremenim barijerama djelomično zatvoriti promet središtem grada – kaže gradonačelnik Tomislav Rob. On je osobno nazočio radovima na postavljanju prepreka. Istaknuo je kako će hitne službe, poput vatrogasaca, hitne pomoći i sličnih, imati ključeve postavljenih barijera kako bi, u slučaju potrebe, vozilima mogli doći u samo gradsko središte. Isto tako, dodao je, ključevi postavljenih fizičkih prepreka bit će kod komunalnih redara, tako da će svaka dostava, koja zahtijeva dolazak vozilom do ulaznih vrata, unaprijed moći biti dogovorena. Odnosi se to, napomenuo je, i na vozila koja dovoze opremu na manifestacije koje se održavaju na trgu.

– Morali smo nešto poduzeti kako bismo spriječili nered u središtu grada. Ako se ni barijere ne pokažu učinkovitim rješenjem, poduzet ćemo još neke, znatno radikalnije mjere – podvukao je. Osim privremenih barijera postavljenih na ulazima na središnji gradski trg, s njegove će južne strane biti postavljene i žardinijere. Svjesni ili nesvjesni da gradski trg još uvijek, na neki način, nije u gradskom vlasništvu, vozači dostavnih vozila u pravom su se smislu riječi iživljavali gradskim trgom. Najviše je pritužbi bilo na specijalizirana vozila, prije svega ona koja dovoze novac u financijske ustanove. No, nije bila rijetkost da se osobnim vozilima, usred dana, dovozi i kutija fotokopirnog papira ili sličan teret. U gradskoj upravi ponavljaju kako velika većina ustanova, trgovina i slično ima prilaz s druge strane trga, dakle s mjesta na kojima nema pješaka, ali je zbog nepoznatih razloga postala “moda” vožnja strogim gradskim središtem. Kojoj je, nadaju se gradski oci, napokon odzvonilo.

Rekonstrukcija za Guinnessa

Kada se govori o belomanastirskom središnjem trgu, teško je ne spomenuti kako se njegova rekonstrukcija može svrstati u Guinnessovu knjigu rekorda. Radovi su počeli prije devet godina, ali još uvijek nisu potpuno gotovi. Fontana na njegovoj sjevernoj strani punim je (raznobojnim) sjajem radila jednu večer i još uvijek nije u funkciji, kao ni veliki ulični sat koji je točno vrijeme pokazivao tek nekoliko mjeseci. Tvrtka koja je radila na izgradnji trga završila je u stečaju, pa se gradski oci nemaju komu žaliti. Pojedinci zbog nekih razloga tvrde kako je gradsko središte previše betonizirano, te kako su tamošnje breze “šaka u oko” alergetičarima. No, s druge strane, od onih koji u jedinom baranjskom gradu nikada prije nisu bili, stižu pohvale kako ljepši trg (površinom veći od zagrebačkog Jelačić-placa) nigdje nisu vidjel

I.Getto

Website Apps