Tvrtka Arriva je od 5. veljače na području Baranje ukinula više od 20 autobusnih linija, među njima i dio onih koje su jedini baranjski grad povezivale s Osijekom te dio linija koje su baranjska sela povezivale s Belim Manastirom.

– Šokirani smo, to više što nas Arriva o svemu uopće nije izvijestila, niti razgovarala s nama. Riječ je o više od 20 linija koje su izravno povezane s Belim Manastirom, a s čijim će ukidanjem najviše ispaštati srednjoškolci, kako oni koji se školuju u Belom Manastiru tako i oni koji u školu svakodnevno odlaze u Osijek – kaže gradonačelnik Belog Manastira, Tomislav Rob. Slaže se kako je riječ o odluci privatne tvrtke, koja vodi svoju poslovnu politiku, ali tvrdi kako je riječ i o prilično ucjenjivačkom i nemoralnom pristupu. Dodaje da su u Gradu znatno prije naglog ukidanja linija razmišljali o eventualnom sufinanciranju prijevoza učenika ako se ukaže potreba, no nisu ni sanjali da će se linije ukinuti “preko noći”, i to bez ikakvog upozorenja.

- Jutros (jučer ujutro, nap. a.), odmah nakon što sam dobio informaciju o ukidanju linija, razgovarao sam sa županom Anušićem i kolegama načelnicima s područja Baranje. Svi su nezadovoljni i iznenađeni te zajedničkog stava kako se nešto mora poduzeti – kaže Rob.

Nastavlja kako će, ako druga strana ne pristane na dogovor, unatoč prozivanju oporbe, morati znatno ranije od planiranog pokrenuti projekt Gradska autostaza. Podsjetimo, riječ je o javnom prijevozu na području Belog Manastira i prigradskih naselja koji bi obavljala Baranjska čistoća, o čemu je Glas Slavonije nedavno pisao. No upitno je što će biti sa stanovnicima velikog broja naselja u ostatku Baranje. Prema informacijama koje posjedujemo, u belomanastirske srednje škole svakodnevno na nastavu dolazi 500-tinjak učenika iz raznih dijelova Baranje. Nešto manje ih na školovanje u neku od srednjih škola odlazi u Osijek, a tom broju treba dodati radnike koji putuju na tim linijama. Beli Manastir je s Osijekom, doduše, povezan i željezničkim linijama, ali većina baranjskih mjesta nema tu pogodnost pa ovisi isključivo o autobusnim linijama ili osobnim vozilima. No prijevoz automobilima često je preskup, to više što neke tvrtke ne snose troškove prijevoza. Ivica Getto

Website Apps