NOVE CESTE U BARANJI

21. veljače 2019.

Od 8,5 milijuna kuna osiguranih za izvanredno održavanje prometnica na području Osječko-baranjske županije, Županijska uprava za ceste za Baranju je izdvojila približno 2,7 milijuna kuna, čemu valja dodati i iznos predviđen za građenje novih.
Kako ističe ravnatelj Županijske uprave za ceste, Tihomir Glavaš, spomenuti će novac biti investiran u dvije baranjske dionice.

– Od ukupnog iznosa, približno 1,2 milijuna kuna planirano je izdvojiti za nastavak obnove kolnika županijske ceste između Čeminca i Grabovca, dužine 2,6 kilometara – kaže Glavaš, dodajući kako je financijski plan rađen na osnovi prošlogodišnjih cijena, pa će točan iznos biti poznat nakon javne nabave. Na spomenutoj cesti predviđen je novi asfaltni sloj. Druga dionica planirana za ovogodišnju rekonstrukciju županijska je cesta između Tikveša i Sokolovca.

“Bijeg” s periferije

– Dužina ove dionice približno je 3,4 kilometra, a predvidiva vrijednost njezine obnove je 1,5 milijuna kuna – ističe.

Spomenuti radovi samo su dio planiranih cestovnih investicija Županijske uprave za ceste na području Baranje. Najvažnija od njih zasigurno je nastavak izgradnje prometnice koja će, preko jedine baranjske uzvisine, Banske kose, u budućnosti spajati Popovac i Kamenac. Ideja o izgradnji ove ceste nastala je prije desetak godina, a ‘‘prvi ašov‘‘ zaboden je još u srpnju 2012. godine.

 Osim što će skratiti put do Kneževih Vinograda i istočnog dijela Baranje, nova cesta mnogo će značiti za gospodarski i turistički razvoj općine, a bit će od velikog interesa za cijeli ovaj dio Baranje – naglasio je tada načelnik Općine Popovac, Zoran Kontak, dodajući kako Popovac, nakon izgradnje ove ceste, više neće biti mjesto u kojem će se ‘‘okretati autobus‘‘, drugim riječima, neće biti na prometnoj periferiji Baranje na kojoj se još uvijek nalazi, jer do Popovca (i iz njega) vodi samo jedna prometnica. Glavaš objašnjava kako je izgradnja te ceste podijeljena u tri faze, od kojih je jedna gotova.

– Prva je faza bila izgradnja mosta u Popovcu i 200-tinjak metara ceste od mosta prema brdu, budući da je to područje bilo čisto glede imovinsko-pravnih odnosa. Završena je i poddionica druge faze, koja vodi do svetišta Marije Lurdske, a ove godine krećemo s izgradnjom dionice od Kamenca prema TV tornju – ističe Glavaš, dodajući kako će ova dionica, duga približno 1,8 kilometara, postojećom betonskom cestom, voditi do same granice katastarske općine Kamenac, odnosno do granice Općine Kneževi Vinogradi. Predvidi iznos potreban za izgradnju je nešto više od 5 milijuna kuna (točan iznos i ovdje će biti poznat tek nakon natječaja), a budući da je u ovom trenutku osigurano približno 3 milijuna kuna, završetak će biti iduće godine.

Otkup čestica

Najteža dionica predstoji tek tada jer na mjestu tog dijela buduće prometnice nema makadamske ceste, a moguć je i nailazak na potencijalna arheološka nalazišta, koja u cijeloj Baranji, posebice na Banskoj kosi, nisu rijetkost. Određeni su problem i imovinsko-pravni odnosi. I dok su ih “Suljošani” uspjeli riješiti, Popovčani još uvijek rade na tome. Više od otkupnih cijena problem to što je do vlasnika teško doći. Kontak tako podsjeća na problem s, primjerice, jednom malom česticom, gotovo mizerne vrijednosti. Ispostavilo se naime da je vlasnica u Australiji…

Do kraja iduće godine prometovanje bi trebalo biti lakše i mještanima Kotline. Glavaš poručuje kako bi ove godine trebala krenuti rekonstrukcija prometnice kroz selo.
– Rekonstrukcija ceste kroz selo na neki je način bila nepredviđena. Hrvatske ceste su pred kraj prošle godine naknadnim rasporedom sredstava odlučile investirati 5,1 milijuna kuna tako da sredstva nisu uvrštena u naš plan i proračun. To će biti učinjeno tek rebalansom – ističe Glavaš, dodajući kako spomenuti “iznos ove godine najvjerojatnije neće moći biti izvršen”.

Ivica Getto
Website Apps