Nešto više od tri milijuna kuna Baranjska čistoća u ovom trenutku potražuje od fizičkih i pravnih osoba, korisnika njihovih usluga, s područja cijele Baranje.
Tvrdi to Damir Paulić, direktor Baranjske čistoće, naglašavajući kako dužnici čine 15-ak posto od ukupnog broja korisnika, kojih je približno 12.000. O imenima dužnika – fizičkih osoba, nastavlja, neće pričati, ali ističe kako najveći akumulirani dug koji je napravila jedna pravna osoba iznosi 184.000 kuna.

Riječ je o zagrebačkoj tvrtki E-kolektor, koja je u to vrijeme bila u sustavu Agrokora. Dug je nastao 2015. i 2016. godine. Kasnije je izašla iz koncerna, a dug je ostao – kaže Paulić, dodajući kako je Baranjska čistoća zapravo posao obavljala za Belje, ali je E-kolektor bio posrednik, pa su se usluge fakturirale njima. Ne baš mali iznos tako je – otišao u vjetar. Zanimljivo je i što postoje pojedinci (fizičke osobe) čiji je dug dostigao iznos od gotovo 5000 kuna, što znači da odvoz otpada nisu plaćali po devet godina. No, s druge strane, zadovoljan je što gotovo 25 posto korisnika, njih gotovo 3000, plaća svoje dugove na vrijeme, ne kasneći pri tome ni jedan dan. Zbog toga će biti nagrađeni.

Razvili smo model Nagradni cassa sconto kao zahvalu korisnicima i znak uvažavanja poslovnih partnera u duhu poslovnih običaja te Zakona o obveznim odnosima – kaže Paulić objašnjavajući kako će korisnicima, uključenima u ovaj model, za 15 posto biti umanjen sljedeći račun za uslugu gospodarenja otpadom. Dodaje kako korisnici ne moraju poduzimati nikakve daljnje korake jer će ova potvrda partnerskih odnosa biti provedena automatski.

U Baranjskoj su čistoći osmislili još jedan program, čija je primjena također počela.
– Riječ je o takozvanoj derivaciji duga, odnosno reprogramu otplate duga, koji se pokazao dobrim potezom. Nastao je upravo zbog skupine naših korisnika koji račune ne plaćaju redovito. Derivacijom duga svima onima koji na vrijeme nisu podmirili račun za odvoz otpada, i koji podnesu zahtjev, dio duga bit će oprošten, ovisnoi o njegovu iznosu i dogovorenom razdoblju otplate ostatka duga – kaže, naglašavajući kako su na taj način mnoge korisnike spasili ovršnih postupaka sklopivši više od 100 ugovora i, što je najvažnije, naplatili više od 200 tisuća kuna te ugovorili obvezu izvršenja novih obveza u sljedećih 12 mjeseci. Približno 60 posto korisnika usluge koje za njih obavlja Baranjska čistoća plaća više-manje redovito, uz kašnjenje od ekoliko dana.

Ivica Getto
Previous Post
«
Website Apps