TKO ĆE PLATITI

27. lipnja 2019.

Na stotine Baranjaca priključenih na plinski sustav ostalo je nemalo iznenađeno kada su im na vrata pokucali djelatnici HEP Plina i – iskopčali ih sa sustava te plombirali sandučić.

Događa se to diljem Baranje već gotovo mjesec dana, a spominje se brojka od 500-tinjak iskopčanih.

– Došli su mi u dvorište i iskopčali plin. Kada sam pitao zašto to rade, rekli su da sam se nelegalno priključio. Još uvijek ne mogu doći k sebi – priča E.M. iz Belog Manastira, koji se na plin priključio prije otprilike tri mjeseca. Već danima naziva predstavnike HEP Plina, voza se od belomanastirskog HEP Plinovog pogona do osječkog sjedišta tvrtke, a razgovarao je i s krim-policijom.

Tražili račun

– Imam svu potrebnu dokumentaciju, ali sam iskopčan. Pitam se tko je tu lud! Recite mi, molim vas, može li se netko nelegalno priključiti na plin i na koji način, jer ja to ne znam niti razumijem. Na sustav su me priključili radnici HEP Plina, a tri mjeseca kasnije stavili plombu. Ako se nešto unutar tvrtke dogodilo, žao mi je, to je njihova stvar – ogorčen je naš sugovornik.

U obiteljskom mu domu živi i bolesna majka kojoj je potrebna njega, pa samim tim svakodnevno i topla voda, bez koje je, nakon plombe na ormariću, također ostao. Pribojava se i dodatnih troškova, ali spreman ih je platiti samo da bude ponovno priključen. Još nijedan račun za potrošeni plin nije dobio, a kada je svjedobno pitao zašto račun ne stiže, odgovorili su mu da još uvijek nije uveden u sustav.

Ovo je samo jedna od stotine sličnih priča. Dio potrošača je, neslužbeno saznajemo, na plinsku mrežu već poodavno priključen, a za utrošeni plin nisu platili ni lipe jer nisu dobili račune. Neki su, nakon određenog vremena, reagirali, nazivali belomanastirski pogon, a odgovor je glasio ‘‘strpite se, plin nije nestao, stići će račun…‘‘.

I moja je obitelj tako prošla, a znam za još najmanje troje mojih prijatelja koji imaju iste probleme. Ne znam što se događa. Plin su nam priključili djelatnici HEP Plina krajem prošle godine. Prije toga direktoru belomanastirskog pogona dali smo 3300 kuna, za što nam je donio plinomjer, sandučić i još jeke dijelove. Je li u tom iznosu i cijena priključka, ne znam, jer račun nismo dobili. Rečeno je još da će nam iz HEP Plina stići uplatnica na iznos od 1200 kuna, ali ona nikada nije stigla – kaže naš sugovornik iz Kneževih Vinograda, dodajući kako su u nekoliko navrata, nazivajući belomanastirski pogon, inzistirali da im počnu slati račune, ali ih nisu dočekali. Prema njihovom obračunu, za utrošeni plin duguju približno 5000 kuna, a ovih dana očekuju projektnu dokumentaciju, za koju moraju platiti nešto više od 1000 kuna. Plin im, za razliku od drugih, nije isključen, ali samo zato što HEP-ovim djelatnicima nisu dopustili ulazak u dvorište.

Pitanja bez odgovora

Nakon što im mjesecima nisu stizali računi, a dug je rastao, dio potrošača počeo je razmišljati o prebacivanju na neki drugi energent, ali su brzo zaključili kako to baš i nije tako jednostavno, posebice zimi, pa su odlučili nastaviti s potrošnjom plina, nadajući se da će računi konačno početi stizati.

Zašto su u Baranji sve češća iskapčanja korisnika, koliko ih je posljednjih dana odnosno mjeseci iskopčano, je li HEP Plin pretrpio štetu i u kojem iznosu, što će biti s iskopčanim potrošačima te što je s direktorom pogonskog ureda HEP Plina u Belom Manastiru, pitali smo HEP-ovu zagrebačku središnjicu. I nakon njihovog odgovora brojna su pitanja i dalje pitanja. Kako se moglo dogoditi, i to u državnoj tvrtki, da stotine ljudi bude nelegalno priključeno na plinsku mrežu (a priključivali su ih djelatnici HEP Plina, uz naloge nadležnih), hoće li ikada biti naplaćeni pojedini astronomski dugovi za potrošeni plin, zašto se sve svaljuje na voditelja Pogona i potrošače, je li moguće da nije primijećen manjak plina, samo su neka od pitanja zasad bez odgovora.

Ivica Getto
Website Apps