Vraćaju nam se vlakovi iz Osijeka prema Pečuhu, Budimpešti i natrag! Ono na što se ovih dana zbog zaokupljenosti javnosti predizbornom utrkom nekako zaboravilo, novi je vozni red Hrvatskih željeznica, koji će svjetlo dana ugledati 14. prosinca i vrijediti do 12. prosinca 2015. Iako znatnijih promjena na relaciji Zagreb – Osijek – Zagreb nema, oduševljenje je izazvalo vraćanje čak šest vlakova prema susjednoj Mađarskoj i mjestu Magyarboly te natrag, čije je ukidanje prije dvije godine donijelo puno protesta.

 

indeksiraj

Putnici će moći putovati iz Osijeka redovnim linijama HŽ-a, u Belom Manastiru presjedati u vlak za Mađarsku, a onda dalje lokalnim mađarskim vlakovima prema Pečuhu, Budimpešti, Moskvi… Nisu to vlakovi koji će 11 minuta voziti od Belog Manastira do Magyarbolya, već stari šinobusi, ali bolje išta nego ništa, makar do Pečuha presjedali i dva puta.

Presretna je i J.B. iz Osijeka (podaci poznati redakciji), čiji će sin sada konačno moći putovati puno jeftinije i lakše u Pečuh, gdje se školuje.

– Sada je putovao autobusom i uvijek je bilo nekakvih problema. Vlak je ipak puno bolji i komotniji i ono što nam je u današnje vrijeme najvažnije – jeftiniji – kaže naša čitateljica. Njezino mišljenje dijele i mnogi drugi građani, koji će, kažu, iz radoznalosti otići u Pečuh kupiti neke namirnice koje su još uvijek jeftinije (sir, meso, sokovi…).

Vraća se i prava svrha međunarodne blagajne u Osijeku, ispred koje uglavnom nije bilo putnika, a sada će oživjeti te prodavati i željezničke karte po nižim cijenama za vlakove između Hrvatske i Mađarske. Podsjetimo, prije nekoliko godina povratna karta Osijek – Budimpešta stajala je dvjestotinjak kuna. Vozni red hrvatskih željeznica nalazi se na web stranici www.hzpp.hr, a mađarskih www.elvira.hu.

Kako doznajemo od Ivane Čubelić, iz HŽ Putničkog prijevoza, u međunarodnom prometu bit će uvedena dva nova vlaka – vlak br. 400/411 na relaciji Beograd – Zagreb – Ljubljana – Beograd, a u ljetnoj sezoni vlak br. 15800/15801 na relaciji Budimpešta – Split – Budimpešta, vozit će tri puta tjedno (u sada još važećem voznom redu vozi dvaput tjedno), a u svom sastavu imat će vagone za Rijeku, koji će od Ogulina do Rijeke i obratno voziti kao novi vlak, br. 16000/16001. Ti vlakovi u svom sastavu imaju i kursne (direktne) vagone na relaciji Moskva – Rijeka, Moskva – Split i Prag – Split pa će nam i ove godine stizati turisti iz Rusije, Češke i okolnih zemalja. U novom voznom redu u pograničnom prometu bit će 16 novih vlakova na relacijama Lendava – Čakovec, Čakovec – Ormož, Đurmanec – Rogatec (Celje) i Beli Manastir – Magyarboly – Villany. U ljetnoj sezoni vozit će osam sezonskih vlakova (za razliku od četiri vlaka u sadašnjem voznom redu) na relaciji Zagreb – Split – Zagreb s vagonima za spavanje te s ležajevima i vagonima za prijevoz praćenih vozila, ističe Čubelić, naglašavajući da će u lokalni promet na slavonskom području biti uveden jedan vlak na relaciji Vinkovci – Osijek.

 

b735e115eacee628c3fa048fffa2ecad_gallery_lw

Hrvatska se prije dvije godine na neki način odsjekla od sve ujedinjenije Europe upravo zbog toga što je ukinula mnoge međunarodne linije. Još uvijek boli prestanak prometovanja vlaka Sarajevo – Budimpešta – Sarajevo. Razlog ukidanja međunarodnih linija troškovi su vožnje međunarodnih vlakova, koje svaka željeznička uprava snosi sama za svoje pruge te joj u skladu s tim i pripada udjel prihoda od cijene prijevozne karte na njezinu području.

– Dakle, HŽ Putnički prijevoz snosi troškove međunarodnih vlakova na području Republike Hrvatske. U troškove su uračunani troškovi energije, trase, vuče, tehničkog pregleda vagona, čišćenja, namirivanja vodom, vlakopratnog osoblja te režije. Razlog smanjenju broja međunarodnih vlakova u prošlom voznom redu (2012./2013.) bila je velika razlika između prihoda i troškova, odnosno činjenica da je HŽ Putnički prijevoz imao velike gubitke na međunarodnim vlakovima – kaže Mihaela Tomurad Sušac, glasnovornica HŽ Putničkog prometa.

U još važećem voznom redu za 2013./2014. u međunarodnome prijevozu Hrvatska ostvaruje izravne veze sa Slovenijom, Austrijom, Njemačkom, Švicarskom, Mađarskom, Bosnom i Hercegovinom te Srbijom.

 

Preuzeto: Glas Slavonije/S.K.

Website Apps