VLAK BEZ VOZNOG REDA

2. srpnja 2014.

Više od godinu dana (godišnjica se navršila 25. travnja 2013.) prošlo je otkako su bivša stečajna upraviteljica tvrtke GP & Partners, Živka Posavac, i Odbor vjerovnika Škrobare u stečaju Gradu Belom Manastiru darovali Ćiru – popularni vlakić koji je godinama postavljen u krugu spomenute tvrtke i izložen zubu vremena. Riječ je, podsjetimo, o jednom od posljednjih primjeraka vlakova za uskotračnu željeznicu u Republici Hrvatskoj, a koji je ušao u stečajnu masu GP-a. “Mislim da je ovo najpravednija odluka, unatoč pismima namjere koje sam primila”, isticala je prilikom potpisivanja darovnog ugovora Posavac, dok je gradonačenik, Ivan Doboš, zahvaljujući za dar, naglašavao kako će Grad učiniti sve kako bi Ćiru zbrinuo na najbolji mogući način. Pretpostavljalo se tada da bi lokomotiva i tri vagona, koji čine Ćirinu kompoziciju, mogli završiti u okolici Šećeranskog jezera, a da će druga lokomotiva, također dar jedinom baranjskom gradu, biti postavljena kod željezničkog kolodvora. No, premda je od darovnice proteklo 15-ak mjeseci, Ćiro je i nadalje na starom mjestu, na meti “sekundaraca”, koji dobro znaju da krug nesuđene Škrobare – ne čuva više nitko.

– Znamo da nešto moramo učiniti, na što nas je upozorila i Komisija Ministarstva kulture. I nadalje nam je želja da jedna lokomotiva i tri vagona budu prebačeni u okolicu Šećeranskog jezera, ali tek kad budu završeni radovi na njegovu uređenju – kaže Doboš, priznajući kako još uvijek nisu izrađene kalkulacije koliko bi nužna restauracija i transport opteretili gradski proračun.

Našli su se tako gradski oci u neobranom grožđu. Da su, kaže Doboš, odbili dar, bili bi “razapeti”, a u ovom trenutku tanki gradski proračun ne dozvoljava bilo kakve aktivnosti oko Ćire. Podsjetimo, za njega se, neslužbeno, zanimalo Belje, a jedno od pisama namjere stečajnoj su upraviteljici poslali članovi Hrvatskog kluba ljubitelja uskotračne željeznice iz Zagreba. Namjera im je bila “parkirati”’ ga na nekom primjerenom mjestu u Zagrebu, budući da su slični vlakovi vozili Maksimirom i nekadašnjim Pionirskim gradom – današnjim područjem Dubrave.

Ivica GETTO
Website Apps