BELI MANASTIR -Kao što smo već izvijestili na našem portalu, Beli Manastir je ponovno trebao dobiti taksi službu. Iako su mnogi skeptici zbog dužeg vremenskog razdoblja koje je prošlo od objave prve vijesti sumnjali kako će se išta dogoditi, po odluci gradskog povjerenstva i nakon otvaranja jedine pristigle ponude na natječaj koji je u tu svrhu raspisao grad Beli Manastir, izabran je novi taksi koncesionar u Belom manastiru. Tvrka Drive zone, franšizer Taxi Camea, u idućem će razdoblju obavljati taksi-djelatnost na području jedinog baranjskog grada.

– Natječaj je prošao, ponuditelj je ispunio sve uvjete i ovih dana očekujem prvu taksi-vožnju u Belom Manastiru – kaže Marko Bogatić, zamjenik gradonačelnika Belog Manastira Ivana Doboša. Naglašava kako koncesionar za sada ima dvije licence, što znači da će s toliko vozila obavljati taksi-prijevoz. Nije mogao odgovoriti na pitanje kada će prvi putnici moći sjesti u nove belomanastirske taksije, ali je istaknuo kako je sve skupa samo pitanje dana, budući da je Gradsko vijeće već dalo “blagoslov”. Podsjetimo, povratak taksija u Beli Manastir trebao je biti krajem siječnja, zbog čega je još prošle godine raspisan javni natječaj. Trajao je mjesec dana i na njega je pristigla samo jedna ponuda, ali nepotpuna. Kako je tada rekao Doboš, nije im preostalo ništa drugo nego natječaj poništiti i raspisati novi. Potencijalni koncesionar uvjeravao ga je kako će vrlo brzo prikupiti svu potrebnu dokumentaciju, što se pokazalo istinitim.

indeksiraj

– Taksi-postaje najvjerojatnije bi trebale biti kod željezničkog i autobusnog kolodvora, Doma zdravlja te poslije utvrđenim lokacijama – isticao je tada Doboš, naglašavajući kako je grad predložio tarifu od 25 kuna (koja uključuje start i prvih pet kilometara gradske vožnje), ali je moguće da će cijena biti čak i niža. Na ovaj način, kada zaživi taksi-služba, u jedinom baranjskom gradu prestat će višegodišnji “post” organiziranog prijevoza.

– Beli Manastir nema organiziran nikakav gradski prijevoz, a dolazak u gradsko središte ili neke ustanove s rubnih dijelova grada nije uopće bezazlena šetnja. Osim toga, u posljednje vrijeme dosta je ukinutih međugradskih i međunarodnih autobusnih linija, pa i u tome vidimo svrhovitost uvođenja taksi-prijevoza – kaže Doboš.

Stariji Belomanastirci i Baranjci, kao i oni koji su u grad dolazili, sigurno se sjećaju da je Beli Manastir sedamdesetih i početkom osamdesetih godina prošlog stoljeća imao taksi-službu. Belomanstirski taksist bio je pokojni Emil Marov. Prve vožnje bile su krajem 60-ih godina prošlog stoljeća, a poslije se tim poslom počeo baviti i Nazmi Alija. Belomanastirski povjesničar Davorin Taslidžić tvrdi kako počeci taksiranja u Belom Manastiru datiraju od još ranijih vremena. Usmena predaja, naime, kaže, kako je nekadašnji vlasnik mlina i hotela Adica na sadašnjem željezničkom i autobusnom kolodvoru, Đuro Lang, zaposlio čovjeka koji je ljude razvažao po okolnim selima, s kojima tada nije bilo nikakvih prometnih veza. Sve se, dodaje Taslidžić, događalo od početka tridesetih godina prošlog stoljeća pa do početka Drugog svjetskog rata.

 

Izvor: Glas Slavonija/I.Getto

Website Apps