U ljeto 2012. počela je gradnja ceste između Popovca i Kamenca. Bila je to vijest koja je razveselila mnoge Popovčane, koji su tada ponosno isticali kako Popovac konačno neće biti “na periferiji svijeta”, odnosno mjesto u kojem se autobus okreće, jer je cestovno povezan samo s jedne strane.
Cesta, čija trasa vodi preko Banske kose, pokraj svetišta Marije Lurdske, puno bi značila za gospodarski i turistički razvoj te prometnu povezanost Popovca, čiji bi mještani do istočne Baranje stizali znatno brže nego do sada. No prošlo je više od četiri godine a od ceste nema još ništa. Završena je, doduše, prva faza, u duljini od dvjestotinjak metara, od mosta do lovačkog doma. Kada se zna da je ukupna planirana duljina ceste približno pet kilometara, spomenutih 200-tinjak metara samo je kap u moru cijelog projekta. Mještani se s pravom pitaju gdje je zapelo, a što se događa s cestom, na posljednjoj sjednici Županijske skupštine zanimalo je i HNS-ove vijećnike. Isto smo pitanje stoga postavili načelnicima općina Popovac i Kneževi Vinogradi, kroz čije područje vodi trasa buduće ceste.
– U tijeku je rješavanje imovinskopravnih odnosa. Imamo velik problem s jednom malom česticom, čija je vlasnica u Australiji, ali se nadam da ćemo ga vrlo brzo riješiti – priča popovački načelnik Zoran Kontak, naglašavajući kako su u proračunu za iduću godinu osigurana sredstva za otkup svih privatnih čestica koje se nalaze na trasi.
Do kraja siječnja pokušat će riješiti imovinskepravne odnose uz trasu do svetišta Marije Lurdske, a poslije one do granice sa susjednom općinom.
Važno je istaknuti kako se vlasnica sporne čestice slaže s prodajom. Čak je opunomoćila sestru, ali je problem s prezimenom vlasnice, koje se razlikuje od onog u gruntovnim knjigama.
I u Općini Kneževi Vinogradi iduće godine planiraju završiti rješavanje imovinskopravnih odnosa. Kako ističe načelnik Deneš Šoja, trebali bi otkupiti čestice od desetak vlasnika. Trenutačno se utvrđuju otkupne cijene, a Šoja izražava nadu da će s vlasnicima brzo pronaći zajednički jezik. Obojica su stava kako bi projekt mogao biti završen za godinu-dvije, što ovisi i o financijama.
Kako je u srpnju 2012. isticao Tihomir Glavaš, ravnatelj Županijske uprave za ceste, ukupna duljina ceste bit će nešto više od pet kilometara, a izgradnja je planirana u tri faze. Prva faza je završena, a druga i treća zahtjevnije su i skuplje. Druga faza, naime, duljine je 3,5 kilometara, vrijednost radova procijenjena je onda na 13,5 milijuna kuna, a brzina gradnje, rekao je tada Glavaš, ovisit će o brzini rješavanja imovinskopravnih odnosa. Treća faza duljine je 1850 metara, vrijedna 3,5 milijuna kuna i uključuje stari betonski kolnik pokraj nove beljske vinarije.