PROGRAM OSPOSOBLJAVANJA ZA VOŽNJU BICIKLOM

Projekt neće dodatno opteretiti državni proračun, ističu u Ministarstvu

Veliki broj automobila na cestama, sve veća brzina kojom se kreću i ubrzani način života ugrožavaju sve sudionike u prometu pa tako i one najmlađe.

Uz to, velik broj djece samostalno vozi bicikl iako većina njih nikada nije prošla program osposobljavanja za vožnju bicikla. To znači da nisu prošli ni potrebnu obuku o prometnim propisima i pravilima prema kojima se moraju ponašati. U Zakonu o sigurnosti prometa na cestama još od 2004. godine zapisana je obveza ministru nadležnom za poslove obrazovanja da donese program osposobljavanja za vožnju biciklom, program biciklističkog ispita i obrazac potvrde.

Zakon je jasan, ali…

U Zakonu o sigurnosti prometa na cestama, koji vrijedi od 2008. godine, stoji da biciklom na cesti smije upravljati osoba koja nije navršila 14 godina. Tu je odmah i dodatak da djeca s navršenih devet godina, koja su u školama osposobljena za upravljanje biciklom i za to im je izdana potvrda, smiju samostalno upravljati biciklom na cesti, a druga djeca s navršenih devet godina samo u pratnji osobe koja je navršila 16 godina. U istom članku jasno piše da program osposobljavanja za vožnju biciklom, program biciklističkog ispita i obrazac potvrde propisuje ministar nadležan za poslove obrazovanja, te da su “ministri i ravnatelji državnih upravnih organizacija ovlašteni ovim zakonom dužni provedbene propise donijeti u roku od šest mjeseci od dana stupanja zakona na snagu.”

Ministar znanosti, obrazovanja i sporta Željko Jovanović i njegovi suradnici naslijedili su, čini se, čitav niz nedonesenih, pa čak i neprovedivih propisa koje će, kako su nam potvrdili u Ministarstvu, rješavati sukladno prioritetima. Jedan je od njih i Program osposobljavanja za vožnju biciklom. Vakuum koji je svojevremeno progutao Školu sigurne vožnje za vozače početnike umalo je progutao i male bicikliste. Ipak, prije nekoliko dana stvari su se pokrenule s mrtve točke i nazire se rješenje.

MUP kupuje opremu

“MZOS je potpuno svjestan zakonske obveze i važnosti sigurnosti djece u prometu, pa je o toj temi 25. listopada u Ministarstvu održan sastanak kojem su bili nazočni i predstavnici MUP-a, HAK-a i Agencije za odgoj i obrazovanje. Dogovoreno je da će MUP, HAK i AZOO izraditi Program osposobljavanja za vožnju biciklom i dostaviti ga MZOS-u na usvajanje. Ministarstvo će učiniti sve kako bi se Program donio u što skorijem roku, najkasnije do proljeća 2013. godine”, najavljuju u Ministarstvu. Dogovoreno je i da se za realizaciju Programa neće tražiti dodatna opterećenja proračuna, odnosno da će škole Program, u skladu sa školskim kurikulumom, mogućnostima i interesima učenika, realizirati u sklopu projekta u trajanju od deset sati godišnje. HAK i AZOO već su izradili ispite koji će se sastojati od pisane provjere prometnih propisa i provjere vještina, a oba će se provoditi u prostoru škole. Bicikle i zaštitnu opremu za škole koje će provoditi program, osigurat će MUP. Svijest starijih vozača teško je promijeniti, ali onima koji će to tek postati može se ukazati na važnost poštovanja prometnih propisa, u čemu ključnu ulogu imaju roditelji. Za početak ne bi trebali puštati djecu da upravljaju biciklom na cesti ako nisu u školi osposobljeni, a osobito da na bicikl ne sjedaju bez kacige.

Mirko VUKOTIĆ

Iako verificiranog programa do sada nije bilo, u školama je obučeno 3.160 učenika

Slijede anketa i pripreme

Nakon što Ministarstvo donese program, Agencija za odgoj i obrazovanje provest će anketu u osnovnim školama kako bi se vidjelo kakav je interes za uključivanje u Program, odnosno kakve su mogućnosti škola za njegovo izvođenje. Prema podacima HAK-a, unatoč činjenici da do sada nije postojao verificirani Program, u brojnim se osnovnim školama provodila edukacija učenika za vožnju biciklom. Uspješno ju je prošlo 3.160 učenika.

Glas Slavonije

Next Post
»
Website Apps