EKOMOBILIS I BELGIJCI EDUCIRAJU VOZAČE

Promjena vozačkog stila i stava prema vožnji ostvaruje uštede u gorivu i održavanju

Ekonomska kriza prisiljava na uštede na svakom koraku, a možete se štedjeti i na svakom kilometru ako se pridržava nekoliko jednostavnih pravila.

Kako ekonomična vožnja štedi od 20 do 30 posto goriva uštede su zanimljive i tvrtkama koje imaju vlastiti vozni park i za redovito poslovanje svakodnevno koriste vozila. Ovu je potrebu prepoznao nekadašnji automobilski novinar Mladen Jambrović i pokrenuo program poučavanja vozača ekonomičnoj vožnji. EKOmobilis svoje usluge na tržištu nudi u partnerstvu s belgijskom tvrtkom Key Driving Competences koja se školovanjem vozača bavi ne samo u Belgiji, nego i većem dijelu Europe. Najveće se uštede mogu ostvariti kod flota gradske i međugradske dostave jer upravo u tim prometnim uvjetima vozačev stil vožnje s visokim postotkom utječe na povećanje, odnosno smanjenje potrošnje goriva. Tako su i vozači osječkog Cammeo taksija ovih dana uključeni u program obuke čiji konačni cilj nije samo ušteda goriva jer defenzivnom vožnjom ostvaruju se uštede i na kočnicama i ostalim dijelovima automobila, ali u konačnici i na manjim štetama za prometne prekršaje i popravke. Najvažnije je uočiti vozačke pogreške, ukazati na njih i tijekom jednodnevnog treninga ih ispraviti. “Možemo svakome pokazati u čemu je dobar, u čemu odličan, ali i ono što još može popraviti. Vrlo jasno i precizno. Jer, naš je moto – samo ono što možeš izmjeriti, time možeš i upravljati. Pa zašto ne bismo izmjerili i stil vožnje” – pojašnjava Jambrović.

Na potrošnju goriva utječu okolina, vozilo i vozač. Kako se na prva dva malo može utjecati, ostaje rad s vozačima gdje se može napraviti mnogo. Promjena vozačkog stila i stava prema vožnji ostvaruje uštede u gorivu i održavanju, odnosno povećanje energetske učinkovitosti i smanjenje emisije CO2. Vlasnike najviše raduju konkretne uštede u gorivu jer na sto prevaljenih kilometara racionalnom vožnjom možemo uštedjeti i do dvije litre goriva, što može donijeti konkretne financijske efekte. Zainteresirani građani više informacija mogu doznati na www.ekomobilis.hr.

Mirko VUKOTIĆ
Kako štedjeti

l Stupnjeve prijenosa naviše treba mijenjati što ranije (maksimalno do 2.000 o/min dizeli, a 2.500 o/min benzinci).

l Kad usporavamo, stupnjeve prijenosa treba mijenjati što kasnije na niže, odnosno, ostati u višoj brzini do otprilike 1.000 o/min prije promjene

l Pozornije promatrati promet, gledati dalje i šire te predviđati što će se dogoditi

l Što prije dostići željenu brzinu kretanja i održavati je konstantnom

l Uklonite višak tereta iz vozila

l Pazite na aerodinamiku vozila. Krovni nosači, nosači za bicikle… kvare aerodinamiku i jako utječu na potrošnju

l Redovito (najmanje jednom mjesečno) kontrolirajte tlak u gumama

Glas Slavonije

Website Apps