Smanjenje stope PDV-a za ugostiteljstvo od 10% znači sniženje cijena usluga, hrane i pića, što su za sada najavili samo mali i obiteljski hoteli i to 5 do 10% niže cijena domaćih vina i vode u njihovim objektima, dok iz redova ostalih ugostitelja-obrtnika, hotelskih kuća i drugih tvrtki iz sektora takvih najava još nema.

Primjena snižene stope PDV-a za ugostiteljstvo počinje 1. siječnja 2013., a obuhvaća pripremu i usluživanje hrane, bezalkoholnih pića i napitaka te vina i piva u ugostiteljskim objektima, sukladno izmjenama Zakona o porezu na dodanu vrijednost, usvojenim na sjednici Hrvatskog sabora u veljači.

Osim sniženja cijena od primjene te stope Ministarstvo turizma očekuje i povećanje investicija u sektoru te zapošljavanja, jer se to događalo i u drugim zemljama koje su tu stopu snižavale i nema razloga da ne bude i u Hrvatskoj. Dodajući kako cijene slobodno i tržišno određuje svatko kako misli da treba, Vlada će pažljivo pratiti efekte diferencirane stope i sukladno tim efektima i rezultatima poduzimati daljnje poteze, jer tako važno smanjenje stope mora dati i odgovarajuće odnosno očekivane rezultate, istaknuo je Veljko Ostojić.

Predsjednik Hrvatske obrtničke komore (HOK) Dragutin Ranogajec podsjeća da je HOK-ov Ceh ugostitelja na kongresu preporučio smanjenje cijena te vjeruje da će to ugostitelji i učiniti, ali za sada još nema takvih konkretnih najava niti se zna za koliko, kada i za što bi smanjili cijene. Upozorio je i na problem koji će se ugostiteljima pojaviti s prelaskom stare na novu godinu i pri izdavanju računa u novogodišnjoj noći, jer do ponoći vrijedi jedna, viša stopa PDV-a, od ponoći druga, niža, a hoće li račun završiti do ponoći ili će ga objediniti u Novoj godini, to je, kako kaže, ugostiteljima ostalo nejasno. Kada se tome pridoda i obveza uvođenja fiskalnih blagajni s 1. siječnja jasno je da će ugostitelji zasigurno imati probleme u prvim satima i danu nove godine, pa čak i zastoje s izdavanjem računa.

Predsjednik Udruge poslodavaca u hotelijerstvu Hrvatske (UPUHH) Kristian Šustar naglašava da se možda više u tom smislu treba govoriti ne o padu, nego o konkurentnijim cijenama i preusmjeravanju novca u investicije u hotelijerstvu jer su hrvatski hoteli po cijenama smještaja već sada vrlo konkurentni.

I predsjednik Turističko-poslovnog vijeće Hrvatske gospodarske komore (HGK) Franco Palma ističe konkurentnost hrvatskih cijena u turizmu i ugostiteljstvu u odnosu na druge europske i mediteranske zemlje te vjeruje da će se ‘ostatak’ novca od PDV-a više preliti u investicije nego u pad cijena.

Izvor: Politika.hr

Website Apps