Uspješna je turistička sezona iza nas. I već se, hvali se ovih dana resorni ministar turizma, aktivno priprema ovogodišnja. Prihodi od turizma premašuju 10 i pol milijardi eura. Nažalost, velik dio tog novca nije ostao u Hrvatskoj. Dok su turisti jeli uvoznu hranu, domaći proizvođači zbrajali su minuse i otpuštali radnike.

 

Baranjsko vino nikako da nađe put do Jadranskog mora. ‘ Za vrijeme turističke sezone prodamo najmanje vina na moru’, rekao je Damir Josić, vinar iz Baranje. No, ni baranjski kulen ne stiže lako do morskih restorana. ‘Do sada nije bilo neke suradnje. To smo sve nešto preko prijatelja. Nazovi ovog pa piaj je li treba pet kulena ili deset, boriš se’, rekao nam je proizvođač kulena Sanel Rajković.

I ova je Vlada obećala da će spojiti plavu i zelenu Hrvatsku. Ministar poljoprivrede Tihomir Jakovina je u Dnevniku Nove TV prije 6 mjeseci rekao: ‘Na meni i kolegi Ostojiću je velik posao da nešto što je bila floskula dugogodišnja pretvorimo u djelo’.

Prije šest mjeseci ministar poljoprivrede je tvrdio je da turisti jedu 80 posto hrane iz uvoza, dok ministar turizma danas ima neke sasvim druge brojke. ‘Od ukupnog pića koje se troši u hrvatskom turizmu, domaća komponenta je 90 posto, a hrane 70 posto’, rekao je ministar turizma Veljko Ostojić. Dva ministra, dvije statistike. Kako god, turizam je velika prilika za hrvatske proizvođače hrane. ‘Ja se nadam da će naši proizvođači tu priliku iskoristiti i da će hrvatski turizam u budućnosti imati sve više domaće komponente’, reko je Ostojić.

Lakše je reći, nego prodati proizvod. Proizvođači su razočarani. ‘Narod bi rekao- tresla se brda, rodio se miš’, rekao je Damir, vinar iz Baranje. Proizvođači bi već danas trebali imati sigurnog kupca za svoje proizvode jer u lipnju, kad turisti stignu, je kasno. Na kraju, ni kulen se ne pravi u ljeto. Spoj Zelene i Plave Hrvatske još uvijek samo floskula.

Izvor: Dnevnik.hr

Website Apps