Najveći ovogodišnji baranjski projekti ubrajaju se u red onih infrastrukturalnih. I dok se u drugim dijelovima Hrvatske grade moderni trgovački centri, stadioni, dvorane, golf-tereni i slično, Baranjci se, htjeli ne htjeli, moraju zadovoljiti sustavima za odvodnju, vodovodom, biciklističkim stazama i sanacijama cesta, ukratko rečeno – komunalnom infrastrukturom, čiji dio mora biti dovršen za nekoliko godina, sukladno nalozima Europske unije. Tako je, primjerice, najveći ovogodišnji projekt u općini Bilje (i ne samo ovogodišnji), sustav odvodnje (kanalizacija), čija gradnja traje već desetak godina i konačno je završena. Slično je u općini Darda, koja je kanalizaciju dobila u lipnju ove godine, a načelnik Anto Vukoje u red kapitalnijih projekata ubraja izgradnju ceste prema lagunama, čija će dužina biti 2,4 kilometra, a vrijednost približno tri milijuna kuna. Biljski načelnik Željko Cickaji, hvali se i početkom izgradnje kružnog toka, investicije vrijedne šest milijuna kuna, te završetkom izgradnje novog dječjeg vrtića u koji je uložen sličan iznos. Cijela općina Draž konačno će ove godine dobiti pitku vodu, o kojoj tamošnji stanovnici sanjaju već godinama. Uz vodovod, jedna od većih investicija zasigurno je gradnja putničke luke na Dunavu u Batini. Premda je odavno mogla biti gotova, iz raznih razloga kruzeri još uvijek tamo ne pristaju.

– Po Zakonu o lukama, svako pristanište mora zadovoljavati sve potrebne uvjete. U batinskoj luci postoji sve osim struje, koja nije mogla biti provedena, jer čestica na kojoj je građena luka prije nije postojala. Tamo je bio samo Dunav – objasnila nam je krajem travnja mr.sc. Božana Matoš, ravnateljica Lučke uprave Vukovar, izrazivši nadu kako bi luka mogla proraditi tijekom ljeta. No, prema svemu sudeći, prvi turisti na batinsko će tlo iz broda najvjerojatnije izići iduće godine. I u jedinom baranjskom gradu najvrjedniji su projekti oni iz reda komunalne infrastrukture (kanalizacija na brdskom dijelu grada), ali zahvaljujući prekograničnom projektu čiji su partneri, uz Beli Manastir, bili grad Mohacs, s mađarske, te Belišće, Hrvatske vode i Osječko-baranjska županija, s hrvatske strane, značajnija investicija vezana je uz uređenje Šećeranskog jezera i 1900 metara biciklističkih staza. Iako radovi trenutačno stoje, ove bi godine konačno trebao biti gotov i središnji belomanastirski trg, čija gradnja traje još od pretprošlih lokalnih izbora. Kanalizacija u Kneževim Vinogradima, premda gradnja još nije počela, trebala bi biti najveća investicija na području ove općine – tvrdi načelnik Deneš Šoja.

Ivica GETTO
Next Post
»
Website Apps