Belje je jučer na svojim poljoprivrednim i proizvodnim lokacijama predstavilo sljedivost proizvodnje domaće hrane i autentične proizvode koji su u posljednje vrijeme sve prisutniji na trpezama kako Hrvatske tako i regije, odnosno EU-a. U nekoliko sati brojne su novinare upoznali sa sustavom na kojem se Belje već stoljećima bazira: od proizvodnje sirovina do gotovih proizvoda.

Proces sljedivosti na Belju kreće s poljoprivrdnih površina, pa su tako na lokaciji Mitrovac, gdje se nalazi jedan od najvećih Agrokorovih investicijskih poljoprivrednih projekata, vrijedan 220 milijuna kuna, javnosti predstavili dio jesenske sjetve. Riječ je o specijalnom tipu takozvane precizne sjetve u kojoj se koristi satelitski navođena sijaćica s velikom preciznošću. Nastavak sljedivosti proizvodnje hrane, popularno nazvane “Od polja do stola”, nadovezuje se na vlastitu tvornicu stočne hrane te 26 farmi beljskog stočarstva na kojima se proizvodi domaće mlijeko, tovna junad i tovljenici. A nakon farmi kreće ono po čemu je Belje već nadaleko poznato – gotovi proizvodi od sirovina iz vlastitih resursa koje omogućuju visoku kvalitetu ABC svježeg krem sira i suhomesnatih proizvoda te vina koja nastaju isključivo od grožđa iz beljskih vinograda.

SAMSUNG

Ljerka Puljić, članica NO-a Agrokora, napomenula je kako je Belje pravi primjer zaokruženog procesa proizvodnje čiji su rezultati vrhunski domaći proizvodi iznimne kvalitete. Naglasila je kako upravo zbog sljedivosti proizvodnje mogu jamčiti za svoje proizvode. Također, dodala je, jamac je svega što proizvode i najmodernija tehnologija.

– Agrokor je u Belje, otkako ga je preuzeo, uložio 300 milijuna eura. Sagradili smo ili obnovili 33 farme, od čega su 22 svinjogojske. Uložili u vlastitu reproduktivnu genetiku, tvornicu stočne hrane kapaciteta 300.000 tona i ostalo. Drugim riječima, kupili smo sve što je najmodernije u svijetu – rekla je Puljić.

Govoreći o EU zemljopisnoj zaštiti baranjskog kulena, istaknula je kako će to omogućiti dodanu vrijednost, premium cijene koje će proizvođačima vratiti uloženi trud te veliki sinergijski efekt na cijelu Baranju, kako u smislu marketinga tako i u, primjerice, turističkom smislu.

Da objava Svjetske zdravstvene organizacije o navodno kancerogenom crvenom mesu neće smanjiti prodaju kulena, izrazio je nadu Miodrag Komlenić, direktor beljskog PC-a Baranjka i predsjedik udruge proizvođača kulena Baranjski kulen.

Ivica GETTO
Website Apps