Park prirode Kopački rit ove će godine zabilježiti izuzetnu posjetu, više od 30 tisuća posjetitelja, a potom i prihod, dok će Eko centar Zlatna greda udruge Zeleni Osijek, koji je s adrenalinskim parkom otvoren u svibnju ove godine, zabilježiti respektabilnih više od pet tisuća gostiju.

Ovi pozitivni pokazatelji ova dva predstavnika zelenog turizma na području Osječko-baranjske županije pokazuju opravdanost ulaganja u projekte razvoja takvog oblika turizma. Izneseni su na radionici pod nazivom Projekti i inicijative za razvoj zelenog i ruralnog turizma, održanoj u četvrtak u Osijeku u organizaciji Regionalne razvojne agencije Slavonije i Baranje.

e248ca94a20e3e88a07b

Turizmu se u Osječko-baranjskoj županiji daje velika pozornost. Turizam je strateška odrednica u razvoju gospodarstva te županije, stoga ne čudi kako je u toj županiji, kako nam je potvrdio zamjenik župana Željko Kraljičak, u završnici izrada master plana razvoja turizma u kojem ekološki i ruralni turizam imaju posebno mjesto.

Kraljičak je stava da je u kontinentalni turizam investirano premalo novca u odnosu na ulaganja u infrastrukturu na Jadranu. Drži da sadašnja organizacija općinskih, gradskih ili županijskih turističkih zajednica nije dovoljna, uz usporedbu da si TZ-i na kontinentu uz subvenciju lokalne samouprave jedva isplate plaću, dok njihove kolege na Jadranu raspolažu velikim novcem, koji mogu ulagati u daljnji razvoj.

Zaštićeni proizvodi

– Danas je četvrtoj generaciji turista ruralni i ekoturizam možda i prihvatljiviji od ‘sunca i mora’, u koji se u Hrvatskoj izuzetno mnogo ulaže. Tu je i jedan od razloga uspjeha unutrašnjosti Istre, kao destinacije koja nudi čaroban prostor ruralne sredine s tradicijom i kulturom. A sa zaštićenim proizvodima, poput masline i slično, s tom markicom tamošnji proizvođači postižu višu cijenu turizma na kućnom pragu. To je recept za uspjeh. No netko mora u strategiji predvidjeti da je i kontinentalni turizam sa svojim različitostima također hrvatski turizam i da se mora dodatno financirati. Ako danas netko kaže da sav novac mora otići za turizam ‘sunca i mora’ i tvrdi da Dalmacija i otoci imaju otežavajuće uvjete u bavljenju poljoprivredom, pa sva sredstva ruralnog razvoja moraju biti tamo preusmjerena kako bi se na tom prostoru razvila poljoprivreda, onda možemo samo ‘zbrojiti’ da Slavonija zato što ima prirodne resurse za bavljenje poljoprivredom ne treba dobiti financijski ‘kolač’ iz fondova EU. A zato što nema ‘sunce i more’, ne treba dobiti ni sredstva za razvoj turizma!? Imali smo do sada previše loših politika i vrijeme je da se one počnu ispravljati – naglasio je Kraljičak za naš list.

Na upit je li kao oblik ulaganja u turizam dobar primjer zrakoplovna linija između Osijeka i Londona, s obzirom na to da tu izravnu liniju subvencira Hrvatska turistička zajednica i lokalna samouprava, Kraljičak odgovara potvrdno ističući kako ona još uvijek nije dovoljno iskorištena u smislu veće koristi za domaći turizam. Kraljičak drži da je mnogo više onih koji tu liniju koriste za turističke obilaske Londona ili za povezivanje dijaspore. Ipak, on drži da je ta zračna veza dobar put na osnovi kojega se treba ulagati i u Londonu promovirati Slavoniju i Baranju, ekološki i ruralni turizam, kako bi se ovamo doveli gosti iz Velike Britanije.

------MAGAZIN, 10.STR., KOLOR4 STUPCA!!!

– Park prirode Kopački rit je adut i njega treba prezentirati u Londonu. Englezi su veliki ljubitelji prirode i promatrači ptica. Treba samo pokazati tim ljudima da ne moraju putovati na krajnji jug ili sjever da bi promatrali neke ptice, nego je dovoljno doći u Kopački rit i snimiti neku pticu dok je ona tu na svom dugom putu – ističe Kraljičak.

Povezivanje sektora

On napominje kako Osječko-baranjska županija u kontinentalnoj Hrvatskoj ima najveći rast broja posjetitelja i noćenja. Podsjeća da je to rezultat rada i ulaganja ljudi koji su svoju poduzetničku ideju realizirali vidjevši perspektivu u različitim oblicima razvoja turizma.

Podsjeća kako je Županija najprije svoju turističku destinaciju počela prezentirati preko vina i vinskih cesta. Vino se, kaže, može povezati s kulturom jednog kraja, ali i zemljopisnim podrijetlom i na taj način je Županija snažno promovirala ljepotu kraja i bogatsvo vinogorja. Poslije toga Županija je radila na promociji cikloturizma i otvaranju prometnih pravaca za kvalitetniji pristup destinacijama.

IMG_9642_9694

– Imamo sve više kvalitetnih sadržaja i ponuda usluga. Više to nisu sadržaji za ispunjavanje jednodnevnog izleta, na području naše županije vrlo kvalitetno se mogu organizirati i višednevni boravci, što znači da možemo zadržati veći broj posjetitelja. U svakom slučaju izuzetno je važno u ruralnom prostoru stvarati zdravo okruženje i priču kojom se povezuje taj ruralni prostor s tradicijskom baštinom i gastronomijom. Ako to uspijemo, onda smo povezali niz sektora koji će živjeti od turističkog proizvoda i usluge. A to je i cilj Županije, da stvori okvir u kojem će se svi moći kvalitetno prezentirati i svakako na najbolji način predstavljati ovaj kraj, kao vrijednu turističku destinaciju na kontinentu – zaključuje Kraljičak.

Igor MIKULIĆ
Website Apps