Kako je nedavno za naš list istaknuo Josip Škorić, direktor Hrvatskih cesta, ugovara se gradnja istočne obilaznice Vinkovaca u ukupnoj dužini od sedam kilometara, dok je u tijeku rekonstrukcija državne ceste D2 na dionici kod Vukovara.

1

Predsjednik Uprave HAC-a, Josip Draženović, naglasio je kako je dionica autoceste Slavonika, od novog mosta na Dravi do Belog Manastira, odnosno do granice s Mađarskom, visoko na listi prioritetne realizacije. Kada se tome doda kako se u Slavoniji radi na dionici autoceste od čvora Josipovac do Dravskog mosta, te kako su završene južna osječka obilaznica te obilaznice oko Našica i Donjeg Miholjca, kao i rekonstrukcije onih oko Valpova i Đakova, Baranjci se s pravom pitaju što se čeka s belomanastirskom obilaznicom.

O njoj se priča još od 2006. godine, kada je tadašnji gradonačelnik dr. Davorin Bubalović, nakon razgovora u Hrvatskim cestama, isticao kako bi do kraja godine trebala biti izrađena 3,5 milijuna kuna vrijedna projektna dokumentacija, dok bi 2007. godine počeli radovi na prvoj dionici. Bila je poznata i dužina obilaznice (približno 9500 metara), kao i vrijednost, koja se procjenjivala na oko 100 milijuna kuna. Međutim, gradnju zapadne obilaznice stopirale su Hrvatske vode, budući da trasa obilaznice prolazi pokraj vodozaštitnog područja. Prionulo se planu B – obilaznici istočno od grada, dugoj približno četiri kilometra, čiji bi dio trebao prolaziti kroz Baranjsku planinu.

Narušena statika

No, u posljednjih deset godina ništa se nije dogodilo. Tadašnja gradska vlast već je davna prošlost, a aktualnom gradonačelniku Ivanu Dobošu, u svibnju prolazi i drugi mandat.

– Obje obilaznice i nadalje su u planu, s tim da je riječ o dvije faze izgradnje. I mi se čudimo što smo se našli u zapećku, budući da su obilaznice izgrađene oko svih slavonskih gradova. Sigurno je da ćemo otići u Hrvatske ceste i pitati zbog čega smo prošli kako smo prošli, te u kojoj je fazi cijela priča – kaže dogradonačelnik Marko Bogatić, naglašavajući kako je, prema njegovim informacijama, sve u fazi idejnog rješenja i izrade Studija utjecaja na okoliš, što znači da oko Belog Manastira još dugo neće biti sagrađena obilaznica. A ona je, kaže Bogatić, itekako potrebna, posebice nakon što bude sagrađena dionica autoceste do mađarske granice. Kroz Osječku ulicu dnevno prođe nekoliko stotina kamiona. Tek nešto manji broj prometuje strogim gradskim središtem, budući da kroz središte grada vodi državna prometnica čija dionica prolazi i kroz usko grlo zvano podvožnjak, visine svega 3,6 metara. Činjenica je da kroz Beli Manastir dnevno prođu stotine kamiona zbog kojih su narušene i statike nekih obiteljskih domova.

Ivica GETTO
Previous Post
«
Website Apps