Prema najavama iz Ministarstva uprave uskoro bi trebao zaživjeti projekt Digitalni građanin koji će, ukoliko se plan uistinu i ostvari, čekanja za šalterom, nesnosne gužve, odbijenica službenica tipa ‘ dokument je stariji od šest mjeseci’… baciti u ropotarnicu povijesti. Cilj je omogućiti građanima da putem interneta s državnom administracijom komuniciraju na jednom mjestu. To bi trebalo ići kroz internetski portal na kojem će se uz informacije, građanima omogućiti i elektroničke javne usluge.

Cijeli projekt radi se po uzoru na Europsku uniju u kojoj je određno 12 ključnih e-usluga za građane i 8 za poslovne subjekte. Prvo će se svim građanima  omogućiti da na internetu imaju svoje osobne stranice ili osobni elektronički sandučić, moći će tamo pogledati tko o njoj ili njemu vodi podatke u državi i jesu li ti podaci ispravni, koje sve elektroničke usluge ima na raspolaganju te koja sve prava ima na osnovu svog status – adrese, državljanstva, dohotka. Treba se stvoriti neophodna infrastukturu koja će pokrivati cijelu državu. Temelj je stvaranje sustava za autentikaciju ljudi koji garantira da je to točno taj građanin koji se spaja putem interneta, zatim elektronički pretinac u kojem će se izmjenjivati poruke sa državom i u kojem će biti elektrončke usluge i potom e-osobna karta.

Da bi to bilo mogućegrađani će morati dati suglasnost da žele tako komunicirati s državnom administracijom, te će morati imati ispravan elektronički identitet uz pomoć kojega će moći stvarati elektroničke potpise. S druge strane država mora biti registarski uređena i međusobno umrežena.

Izvor: Tinolovka-news.com

Website Apps