PRIZNANJE ZA USPJEŠNU GODINU

11. studenoga 2014.

Osječko-baranjskom turizmu međunarodno priznanje

Osječko-baranjskom turizmu međunarodno priznanje

Foto: facebook.com/www.vsitosijekbaranja.hr, na fotografiji je baranjski park prirode Kopački rit

Europska federacija turističkih novinara FEST zaključila je kako su, među 164 kandidata iz 47 zemalja, upravo Osječko-baranjska županija i njezina turistička zajednica ostvarile najveći doprinos razvoju kontinentalnog turizma. Razvojem su zadovoljni i ponuditelji turističkih usluga premda bi, kako nam je jedan od njih rekao, bilo dobro ostvariti veću sinergiju među ponuđačima kao što se to radi u inozemstvu.

Ponudu naravno, ne razvijamo zbog nagrada, ali je ovakvo priznanje međunarodnog karaktera uvijek dobro došlo“, rekao nam je direktor ureda Turističke zajednice Osječko-baranjske županije, Antonio Sobol.

Lokalne turističke zajednice su dobro povezane, a enogastronomija je, kako kaže Sobol, prema stranim i neovisnim stručnjacima proizvod koji je na tom području najspremniji. No, da se ponuda bazira samo na tome, ovog međunarodnog priznanja vjerojatno ne bi bilo. Cjelovitosti turističke ponude pridonose i ergela u Đakovu, Bizovačke toplice, osječka Tvrđa te nezaobilazne ljepote Kopačkog rita.

dunav danube cruise kruzeri brodovi turizam------4 stupca colorekonomija

Dio ponude su i luke za putničke brodove na Dunavu i Dravi zbog kojih, s obzirom na uspjeh Osijeka koji je ove godine zabilježio 50-ak pristajanja, u 2015. očekuju još više turista.

Teško je reći što je posjetiteljima najzanimljivije jer gledamo da naša ponuda bude što raznolikija, a svatko dolazi sa svojim interesima bilo da se radi o uživanju u vinima, promatranju ptica u Kopačkom ritu ili biciklistima odnosno, takozvanim cikloturistima koji se našim prirodnim ljepotama mogu diviti rutama duž Drave i Dunava“, ističe Sobol dodajući kako bi priljevu stranih turista trebala doprinijeti i nedavno uspostavljena avionska ruta između Osijeka i Londona jer Englezi su posebno zainteresirani za promatranje ptica u Kopačkom ritu.

Jačanju turističke ponude pomoći će i ulaganja u Bizovačke toplice koje, u sklopu privatizacije, preuzima koncern Blue sun, a prva faza obnove toplica trebala bi biti gotova do proljeća.

Napretkom zadovoljni su i stanovnici županije koji se bave turizmom i na svoj način jačaju ponudu. Jedano od njih je Davorin Škoflek, vlasnik ‘rakijarnice’ Kneževa kušaonica koja se nalazi u baranjskom mjestu Kneževi Vinogradi, a u kojoj se proizvodi rakija od dunje koje u Hrvatskoj, kako nam je rekao, u principu nema.

IMG_9642_9694

Zahvaljujući posvećenosti Županije razvoju turizma, u posljednjih nekoliko godina digla se kvaliteta vina i same ponude u Baranji, a i mi smo se sa svojim rakijama u tu priču dobro uklopili“, kaže Škoflek.

No, mjesta za poboljšanje, pogotovo u turizmu, uvijek ima. “Zadovoljni smo brojem dolazaka gostiju. Međutim, kada pogledamo strane regije, u Baranji bi trebala biti veća sinergija između ponuđača turističkih usluga jer samo na taj način možemo Baranju kao regiju zaokružiti i podići na viši nivo. Zajednički nastup je taj koji može privuć goste i ostaviti dobar dojam“, zaključuje Škoflek.

U svakom slučaju, jasno je kako hrvatski turizam ne počiva samo na obali, a čini se kako je pitanje vremena kada će i kontinentalni dio zemlje uzeti još veći i nadasve zasluženi dio turističkog kolača.

 lokal hr
Website Apps