TURISTIČKA ŠETNJA
Upravo je rijeka Drava odredila povijest Osijeka
U povodu Svjetskog dana turističkih vodiča, koji se u cijelom svijetu obilježava 21. velječe, Udruga za poljepšanje grada Moj Osijek organizirala je razgled znamenitosti Osijeka, ovaj put s naglaskom na osječke mostove. Turističku je šetnju osmislio i vodio Vlado Pest, poznati osječki turistički vodič, predsjednik udruge Moj Osijek.
– Ovaj sam put razgled naslovio Osječki mostovi, jer sam istražujući povijest našeg grada ustanovio da je Osijek imao čak 16 mostova preko rijeke Drave. Upravo je Drava odredila povijest Osijeka, a najveći je problem uvijek bio kako je premostiti. Prvi su most sagradili Rimljani 236. godine, nalazio u produžetku današnje Huttlerove ulice, u Donjem gradu, bio je to kameno-drveni most, koji je uništen u 5. stoljeću, kada je propala rimska Mursa – ispričao je Pest.
Čak su četiri mosta sagrađena za vrijeme turskog Osijeka, od kojih je najpoznatiji Sulejmanov most, iz 1566. godine. “Taj je pontonski most trajao 120 godina, bio je osam kilometara dug i nazivan je osmim svjetskim čudom u ono doba.
Sljedeći je most sagrađen u doba Marije Terezije, no brzo je srušen i odnijela ga je Drava, pa je 1812. sagrađen još jedan. No, mnogo poznatiji je prvi željeznički most, sagrađen 1870. godine, na čijem se mjestu i danas nalazi most.
– Na tom se mostu 1882. godine dogodila velika željeznička tragedija. Vlak je propao kroz most u Dravu, poginula su 23 vojnika i jedan radnik, o čemu svjedoči spomenik koji se nalazi na Vijencu Ivana Meštrovića, iza zgrade poznate kao Četverolist. Jedanaesti, željeznički željezni most, otvoren je 11. studenoga 1911., u 11 sati, a nakon bombardiranja u 2. svjetskom ratu, na njegovom je mjestu sagrađen novi, koji nakon obnavljanja (1970.) i postavljanja nove konstrukcije (1990.) i danas stoji na tom mjestu.
Vodič Pest još je govorio o Dravskom mostu, kao i pješačkom, prvom visećem mostu, koji je jedna od najljepših građevina u Osijeku te mostu na zapadnoj obilaznici iz 2008. godine. Najnoviji, 16. most, gradi se na koridoru 5C i bit će najduži u Hrvatskoj.