U ljeto 2012. počela je gradnja ceste između Popovca i Kamenca. Bila je to vijest koja je razveselila mnoge Popovčane, koji su tada ponosno isticali kako Popovac konačno neće biti “na periferiji svijeta”, odnosno mjesto u kojem se autobus okreće, jer je cestovno povezan samo s jedne strane.

Cesta, čija trasa vodi preko Banske kose, pokraj svetišta Marije Lurdske, puno bi značila za gospodarski i turistički razvoj te prometnu povezanost Popovca, čiji bi mještani do istočne Baranje stizali znatno brže nego do sada. No prošlo je više od četiri godine a od ceste nema još ništa. Završena je, doduše, prva faza, u duljini od dvjestotinjak metara, od mosta do lovačkog doma. Kada se zna da je ukupna planirana duljina ceste približno pet kilometara, spomenutih 200-tinjak metara samo je kap u moru cijelog projekta. Mještani se s pravom pitaju gdje je zapelo, a što se događa s cestom, na posljednjoj sjednici Županijske skupštine zanimalo je i HNS-ove vijećnike. Isto smo pitanje stoga postavili načelnicima općina Popovac i Kneževi Vinogradi, kroz čije područje vodi trasa buduće ceste.

– U tijeku je rješavanje imovinskopravnih odnosa. Imamo velik problem s jednom malom česticom, čija je vlasnica u Australiji, ali se nadam da ćemo ga vrlo brzo riješiti – priča popovački načelnik Zoran Kontak, naglašavajući kako su u proračunu za iduću godinu osigurana sredstva za otkup svih privatnih čestica koje se nalaze na trasi.

Tri faze gradnje

Do kraja siječnja pokušat će riješiti imovinskepravne odnose uz trasu do svetišta Marije Lurdske, a poslije one do granice sa susjednom općinom.

Važno je istaknuti kako se vlasnica sporne čestice slaže s prodajom. Čak je opunomoćila sestru, ali je problem s prezimenom vlasnice, koje se razlikuje od onog u gruntovnim knjigama.

I u Općini Kneževi Vinogradi iduće godine planiraju završiti rješavanje imovinskopravnih odnosa. Kako ističe načelnik Deneš Šoja, trebali bi otkupiti čestice od desetak vlasnika. Trenutačno se utvrđuju otkupne cijene, a Šoja izražava nadu da će s vlasnicima brzo pronaći zajednički jezik. Obojica su stava kako bi projekt mogao biti završen za godinu-dvije, što ovisi i o financijama.

Kako je u srpnju 2012. isticao Tihomir Glavaš, ravnatelj Županijske uprave za ceste, ukupna duljina ceste bit će nešto više od pet kilometara, a izgradnja je planirana u tri faze. Prva faza je završena, a druga i treća zahtjevnije su i skuplje. Druga faza, naime, duljine je 3,5 kilometara, vrijednost radova procijenjena je onda na 13,5 milijuna kuna, a brzina gradnje, rekao je tada Glavaš, ovisit će o brzini rješavanja imovinskopravnih odnosa. Treća faza duljine je 1850 metara, vrijedna 3,5 milijuna kuna i uključuje stari betonski kolnik pokraj nove beljske vinarije.

Ivica GETTO
Website Apps